printlogo


حفظ اقتدار به شرط اخلاق مداری در دستور کار بیمه دی
حفظ اقتدار به شرط اخلاق مداری در دستور کار بیمه دی
کد خبر: 233183 تاریخ: 1403/7/3 11:24
سرپرست بیمه دی بر تاثیر مطلوب کمیته های حاکمیت شرکتی بر روند اجرایی شرکت تاکید کرد

بیمه ای ها /به گزارش روابط عمومی،رمز موفقیت برای هر بنگاه اقتصادی، داشتن برنامه منسجم با قابلیت اجرای بالاست. در قالب این رویکرد، یک بنگاه اقتصادی باید آینده نگری داشته باشد تا هر تغییراتی به بحران جدی تبدیل نشود. هنگامی که سیاستگذاری، برنامه راه و آینده نگری در یک بنگاه اقتصادی تعریف شده باشد، مسیر تغییر نمی کند زیرا هدف مشخص است.

 

بحران تغییرات مدیریتی

جدی ترین چالشی که سالهاست نظام مدیریتی کشور را تهدید می کند، بحران مدیریتی است که پس از هر انتخابات واقع می شود. با رفتن هر مدیر و روی کار آمدن مدیر دیگر به هر شکل ممکن، شاهد تغییرات گسترده در بخشهای مدیریتی از وزارتخانه ها تا زیر مجموعه ها هستیم. این تغییرات نظام اداره بنگاه اقتصادی را به چالش می کشاند و مشکل آفرین می شود، زیرا هر مدیر با تفکرات و رویکردهای خاص خود روی کار می آید و انتظار دارد با تیمی همراه و همسو، همکاری داشته باشد.

مدیرعامل بیمه دی، معاون وزیر

در حالی که بیمه دی با قدرت و قوت به کار خود ادامه می داد و روند رضایت جامعه هدف به ویژه خانواده شهدا و ایثارگران از این عملکرد رضایت پیدا کرده بودند، وزیر بهداشت و درمان دولت چهاردم، طاهر موهبتی در حکمی، طاهر موهبتی را به عنوان معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت بهداشت منصوب کرد، حکمی که باعث خداحافظی موهبتی از بیمه دی شد که حمیدرضا صفی خانی عضو هیات مدیره بیمه دی به سرپرستی این شرکت منصوب شد.

ادامه راه با قدرت

همچون روال معمول، احتمال تغییرات گسترده در بیمه دی قابل پیش بینی بود اما صفی خانی دستور نشست با مدیران ستاد و شعب بیمه دی را صادر کرد و با حضور در جمع آنان گفت: برنامه عملیاتی شرکت به قوت خود باقی است چرا که حرکت با برنامه می تواند کارایی را ارتقا بخشیده و فرآیندها را در مسیر اثربخشی قرار دهد. سرپرست بیمه دی توجه به اصولی همچون ارزش های بنیادی شرکت، فرهنگ سازمانی، اخلاق مداری و رعایت چارچوب های ارزشی را با اهمیت دانست و افزود: اولویت اصلی ما تکریم خانواده معزز شهدا و ایثارگران است که باید در اعضای خانواده بزرگ بیمه دی نهادینه شود و همه کارمندان در تمامی سطوح شرکت باید به اصل تکریم مشتریان متعهد باشند.

تکریم نیروی انسانی

بدترین چالشی که یک مجموعه را تهدید می کند، برکناری مدیران به ویژه مدیران کارآمد است که انگیزه را از دیگر کارکنان می گیرد، اما سرپرست بیمه دی نیروی انسانی را سرمایه با ارزش شرکت و عامل اصلی موفقیت آن دانست و گفت: معیشت همکاران امری بسیار حائز اهمیت است که با جدیت دنبال خواهد شد. همچنین درک شایستگی ها و قابلیت های ایشان و شناخت و ارتقای این ظرفیت ها در ایجاد حس رضایت و امنیت همکاران، می تواند در افزایش انگیزه آن ها تأثیر بسزایی داشته باشد که باید یک برنامه عملیاتی و توانمند سازی برای آن تدوین شود.

سه رکن موفقیت

صفی خانی تحقق برنامه ها و اهداف شرکت را در گرو سه رویکرد دانست و گفت: برای تحقق برنامه ها باید اجماع و پذیرش، توجه به شایستگی ها و تلاش و جهد باشد و در نهایت این سه رکن باید در کنار هم قرار بگیرند تا موفقیت به دست آید. وی ابزارهای نوین دیجیتالی را از مهم ترین برنامه های حکمرانی بیمه دی برشمرد و گفت: توجه به نوآوری، خلاقیت و حضور جدی در بازارهای نوین کسب و کار از مهمترین برنامه های بیمه دی است، که با دیجیتالی کردن فرآیندها، در تصمیم گیری ها تسهیل ایجاد می شود.

توجه به کمیته های حاکمیت

سرپرست بیمه دی بر تاثیر مطلوب کمیته های حاکمیت شرکتی بر روند اجرایی شرکت تاکید کرد و گفت: بسیاری از چالش ها و نقاط قابل بهبود در این کمیته ها احصا شده و در فرآیند بهبود و ارتقا قرار می گیرد که می تواند بر چابکی سیستم، دوری از روزمرگی و کسب رضایت مشتریان اثرگذار باشد. وی ایجاد مزیت رقابتی را برای حضور مؤثر در صنعت بیمه و بقای شرکت لازم دانست و گفت: حوزه های فنی شرکت باید ریسک های جامعه را شناسایی و متناسب با نیاز روز مردم، محصولاتی را طراحی کند. شناخت دقیق از جامعه هدف و طراحی بیمه نامه مناسب با ایشان می تواند آثار اجتماعی مطلوبی داشته باشد. به همین منظور برای دعوت از ایده های نوآورانه نظام پاداش طراحی خواهد شد تا بتوانیم از تمام ظرفیت ها در جهت تحقق این هدف بهره بگیریم.

جذب پرتفو به شرط اخلاق مداری

صفی خانی حضور در عرصه بازار با جذب پرتفوی با کیفیت را در دستور کار شرکت بیمه دی قرار داد و گفت: به هرقیمتی به دنبال کسب پرتفو نیستیم و مهمترین گزینه در عرصه رقابتی، اخلاق مداری است چراکه موفقیت و خوشنامی صنعت بیمه را موفقیت خود می دانیم و به دنبال ایجاد اعتماد در صنعت و ارتقای ضریب نفوذ و فرهنگ بیمه در جامعه هستیم. وی با تاکید بر اینکه همه اعضای بیمه دی به عنوان یک خانواده بزرگ در کنار هم مشغول خدمت رسانی به بیمه شدگان و مشتریان به ویژه خانواده بزرگ ایثار و شهادت هستیم گفت: باید حرمت این خانه را با همبستگی، همدلی، تعامل و دوری از حواشی نگه داریم. از اسراف بپرهیزیم و حساسیت در قبال منابع شرکت داشته و ضمن رعایت شأن شرکت نسبت به هدر رفت منابع دقت نظر داشته باشیم.

لینک مطلب: http://bimeiha.ir/News/233183.html