printlogo


عزم راسخ بیمه پاسارگاد برای بهره‌مندی از هوش‌مصنوعی
عزم راسخ بیمه پاسارگاد برای بهره‌مندی از هوش‌مصنوعی
کد خبر: 223043 تاریخ: 1403/6/19 15:47
گسترش روزافزون فناوری در جهان باعث شده تا بسیاری از صنعت‌ها، وابستگی زیادی به این حوزه پیدا کنند.

بیمه ای ها /به گزارش روابط عمومی،صنعت بیمه، یکی از این صنایع است که بسیاری از خدمات خود را بر بستر فناوری به مشتریان ارائه می‌کند و مردم هم عادت پیدا کرده‌اند تا خدمات بیمه‌ای خود را به طور آنلاین دریافت کنند.

بیمه پاسارگاد یکی از فعال‌ترین بیمه‌های کشور است که تلاش می‌کند تا جای ممکن از بروزترین فناوری‌ها برای ارائه خدمات خود استفاده کند و تا به امروز به خوبی توانسته است مشتریان خود را در این رابطه راضی نگه دارد.

چندی است که این شرکت به حوزه تحول دیجیتال وارد شده است و قصد دارد تا بیش از پیش از فناوری‌های روز دنیا مانند هوش‌مصنوعی برای ارائه هرچه بهتر خدمات خود بهره گیرد.

با توجه به تغییرات رخ داده در سبک زندگی و فراگیر شدن اکوسیستم فناوری اطلاعات در کسب و کارها باید امنیت در این فضا برقرار باشد. امنیت به لحاظ حجم ارتباطات بر بستر فضای مجازی برای بنگاه‌های اقتصادی حایز اهمیت است؛ چرا که نشت اطلاعاتی در اکوسیستم فناوری اطلاعات موجبات هزینه‌های آتی برای کسب و کارها را به همراه خواهد داشت و مستقیما بر اعتبار و اعتماد به آنها موثر خواهد بود.

با توجه به برنامه های راهبردی بیمه پاسارگاد در حوزه تحول دیجیتال، گسترش همکاری و ارتباطات با سایر شرکت‌ها و سازمان‌ها، خدمات رسانی به بیمه گذاران بر بستر فضای دیجیتال، موضوع امنیت اطلاعات یکی از دغدغه های ویژه برای بیمه پاسارگاد محسوب می شود.

بیمه پاسارگاد به دلیل هویتی که در صنعت بیمه دارد و داده های حجیمی که در اختیار دارد و ترکیب پرتفوی بیمه ای این حساسیت را احساس کرده است. در حوزه آی تی باز طراحی ساختاری را عملیاتی کرده و به عنوان یک شرکت پیشرو جز شرکت هایی است که در ساختار هیات عامل خود معاونت فناوری اطلاعات ایجاد کرده است و در تصمیمات این شرکت، فناوری را دخیل کرده است.

با توجه به اهمیت موضوع تحول دیجیتال، پروژه‌های متعددی در حوزه فناوری اطلاعات تعریف شده است که هدف از آنها ایجاد یک اکوسیستم دیجیتال یکپارچه جهت تعامل موثر و هوشمند با کلیه ذینفعان است.

اتکا به «نیروی انسانی» و «فناوری اطلاعات»

از سوی دیگر مدیر اتکایی بیمه پاسارگاد دو شاخص مهم «نیروی انسانی» و «فناوری اطلاعات» را در توسعه بازار اتکایی موثر می‌داند.

امین ضمیری با اشاره به اینکه در شرایط فعلی به دلیل تحریم ها، دانش اتکایی توسعه نیافته، گفت: باید از ظرفیت‌های موجود برای ارتقا دانش نیروی انسانی بهره برد در غیر این صورت در صورت کاهش تحریم ها در مراودات بین المللی دچار چالش می شویم.

وی بر ایجاد پلتفرم و سامانه برای تحلیل دیتاهای حوزه اتکایی تاکید کرد و افزود: نمی توان متولی خاصی برای این کار در نظر گرفت و این اقدام باید به صورت اشتراکی و با تعامل ارکان مختلف از جمله بیمه مرکزی، سندیکا و شرکت‌های بیمه محقق شود.

 

 

لینک مطلب: http://bimeiha.ir/News/223043.html