در فاز اول مشتریان کم ریسک و پر ریسک را تشخیص داده و آسیب شناسی کردند.
در فاز دوم نیز مشتریان خوش حساب و بد حساب تفکیک شدند که بیمه دانا برای بخشی که پرریسک بود نرخهای متناسب با ریسک پیشنهاد داد و آن دسته از مشتریان که این شرایط را قبول می کنند ادامه خدمت صورت خواهد گرفت.
اگر نرخ های پیشنهادی بیمه دانا مورد قبول واقع نشد، آن دسته از مشتریان می توانند به شرکت های دیگر بیمه ای رجوع و خدمات را از آنها دریافت کنند.
شرکت بیمه دانا به خوبی سعی کرده تا ریسک را مدیریت کند که در این مسیر موفق هم بوده است.