اخبار بیمه / شناسه خبر: 91381 / تاریخ انتشار : 1401/11/30 13:31
|

چهارمین همایش انجمن مالی ایران در اصفهان آغاز به کار کرد

چهارمین همایش سالانه انجمن مالی ایران صبح یکشنبه با حضور شماری از صاحب‌نظران، پژوهشگران و مجریان نظام مالی و ساختار اقتصادی کشور در دانشگاه اصفهان آغاز به کار کرد.

بیمه ای ها /چهارمین همایش سالانه انجمن مالی ایران صبح یکشنبه با حضور شماری از صاحب‌نظران، پژوهشگران و مجریان نظام مالی و ساختار اقتصادی کشور در دانشگاه اصفهان آغاز به کار کرد.

این همایش با هدف ارتقای کارآیی نظام مالی به‌منظور قیمت‌گذاری صحیح دارایی‌های مالی از طریق استراتژی آموزش و فرهنگ‌سازی و تبادل نظر علمی و کاربردی بین کارشناسان و مدیران به مدت یک روز برگزار می‌شود.
 
بومی‌سازی و اسلامی کردن ابزارها و چارچوب اداره نظام مالی نیز یکی از محورهای اصلی همایش سالانه انجمن مالی ایران است که با امید به ایجاد نظریه‌های بومی و بومی‌سازی نظریه‌های موجود درباره آن، تبادل نظر و دیدگاه های محققان به اشتراک گذاشته می‌شود.
 
سرمایه گذاری خطر پذیر، مهندسی مالی و مشتقات مالی، رویکردهای مالی رفتاری، نهادها و بازارهای مالی، روش‌های نوین در مالیه شرکتی، حاکمیت شرکتی، مدیریت ریسک در نهادهای مالی، مدل های قیمتگذاری دارایی ها، روش های بهینه سازی سبد سرمایه گذاری، آینده پژوهی خدمات و نظام مالی، کاربرد روش‌های هوش مصنوعی و کلان داده در مالی، اقتصاد سنجی مالی و اوراق با درآمد ثابت از دیگر محورهای این همایش است که مورد واکاوی محققان قرار می گیرد.
 
دبیر علمی همایش انجمن مالی ایران به خبرنگار ایرنا گفت: این رویداد با هدف کمک به توسعه نظام مالی کشور برگزار می شود زیرا نظام مالی در تعامل با بخش واقعی اقتصاد به توسعه جامع اقتصادی منجر خواهد شد و استقلال ۲ نظام واقعی و بخش مالی اقتصاد، آسیب زننده است.
 
سعید فتحی افزود: کارایی بازار سرمایه نیز یکی دیگر از رویکردها و اهداف این همیش است و انتظار داریم با توسعه و ترویج دانش مالی و تربیت نیروی انسانی موثر در این زمینه، کارایی بازار سرمایه به دلیل استفاده حرفه ای تر از اطلاعات تقویت شود.
 
وی با اشاره به ارائه رشته مهندسی مالی در مقاطع کارشناسی ارشد و دکترا در دانشگاه اصفهان و فعالیت صنایع بزرگ در این استان، اظهار داشت: انتظار می رود همکاری بین دانشگاه و صنعت در این زمینه به توسعه بازار سرمایه و ارتقای کارایی و ترویج دانش مالی منجر شود.
 
سه نشست تخصصی از جمله برنامه های چهارمین همایش انجمن مالی ایران است که با موضوع های " نقش صنعت بیمه در توسعه و سرمایه گذاری استان"، " نوآوری در خدمات مالی و بانکداری" و " نهادسازی سرمایه گذاری و تامین مالی استان اصفهان" برگزار خواهد شد.
 
چهارمین همایش سالانه انجمن مالی ایران توسط انجمن مالی ایران و دانشگاه اصفهان برگزار می‌شود./ایرنا

لینک کوتاه

http://bimeiha.ir/91381

کلیدواژه

نظام مالی

همایش

نجمن مالی ایران

اخبار مرتبط

ارسال نظرات

captcha
آخبرین اخبار
پربیننده ترین ها